Betingelser

 

Salgs- og leveringsvilkår

 

 

Handelsbetingelser for varer
Gældende for forbrugerkøb
(Gældende fra 13. juni 2014)

  1. BESTILLING
    På www.kontorhandel.dk / www.odderhvidevarer.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer som ikke er på siden er du altid mere end velkommen til at kontakte os pr. telefon, fax eller mail.

    Oplysninger om tekniske data og specifikationer fra producenten eller fra sælgers hjemmeside er kun vejledende. Køber har selv ansvaret for udvælgelsen af ydelsen og for opnåelse af det ønskede resultat med købet. Kontroller altid producentens egen hjemmeside for at få nyeste produktdata .


    Alle priser på websitet er i danske kr. og inkl. 25% moms og andre afgifter.

 
Den bestillingsbekræftelse der udsendes er således en kopi af indkøbskurven og ikke vores accept på at handlen gennemføres . Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Saks ApS, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra Saks ApS.

Når du handler med www.kontorhandel.dk / www.odderhvidevarer.dk indgås aftaler på følgende sprog: Dansk

2. BETALING
På www.kontorhandel.dk / www.odderhvidevarer.dk kan der betales med:

Dankort/ Visa (Intet gebyr)
Paypal (1,25%)


Ved brug af de forskellige betalingsmuligheder kan der være forbundet et kortgebyr. Gebyret for at benytte sig af de respektive betalingskort og måder ses i parentesen.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200,- kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Saks ApS eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Saks ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

3. FRAGT
Vi leverer med Post Danmark eller andre tilsvarende transportører. Leveringerne følger Post Danmarks forretningsbetingelser, der betyder at så snart pakken er i deres regi, bærer de ansvaret for at pakken kommer hel og ubeskadiget frem. Modtager du en pakke der er beskadiget, skal du så hurtigst muligt reklamere til posten / fragtmanden eller vores kundeservice på 8780 0709. Evt. på kvitteringen skrive: Modtaget med forbehold for senere optælling og kontrol af pakkens indhold.


Fragtpriser:
Derfor er alle fragtpriser taget ud fra Post Danmarks / Gls betingelser. Fragten beregnes efter vægt og antal varelinier – feks. GLS pakke op til 5 kg koster 60,-.


Varer som findes på lager, sendes efter ordre inden for 24 timer på alle hverdage.

4. FORTRYDELSESRET
Bemærk - fortrydelsesret er ikke gældende ved erhvervskøb.


Du har i forbrugerkøb altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på 
www.kontorhandel.dk / www.odderhvidevarer.dk.
Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelse om fortrydelse skal sendes til ( indsæt adresse el. mail) eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen som du finder nederst i disse betingelser.

Returforsendelse

Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv stå for omkostningerne for at levere varen retur, fx returfragten.
Enkelte varetyper kan ikke returneres med normal transportør, det kan for eks. være storformatprintere eller lignende produkter tungere end 30kg. Vi kan i så fald kontaktes for brug af en af vores samarbejdspartnerefor eks. en fragtmand eller speciel transport for returnering af varen. Denne fragt omkostning vil dog blive modregnet varens værdi ved refundering af beløbet til kunden og forventes højst at beløbe sig til kr. 1.200,-Bemærk du er ansvarlig for varens levering samt forsvarlig indpakning.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes hvis vores online RMA formular er udfyldt og vedlagt returforsendelsen af varen samt anden relevant information som eksempelvis kopi af faktura eller ordrebekræftelse, registrerings- og kontonummer eller evt. kopi af forudgående korrespondance mv.
 
Varer undtaget fortrydelsesretten
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, ex. produkter til personlig plej el. lign.
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,
Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.

 

  • du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

 
            
Varens stand, når du sender den tilbage.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
AK Computers ApS – Banegårdsgade 15 – 8300 Odder mrk. RMA
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Emballering og ansvar for returforsendelse
Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
Vi opfordrer til grundig emballering ved indsendelse, da det er afsenders ansvar. For. eks. bør løse interne komponenter som grafikkort, bundkort, harddiske og lignende altid indsendes i antistatisk pose – eller som man modtog det.

Vi opfordrer også til at alle produkter pakkes forsvarligt ind i velegnet fyld (fx bobleplast eller andet stødabsorberende materiale) samt der pakkes i en papkasse så produkterne ikke kan tage skade under transporten.

Bemærk i øvrigt også, at fyldes kassen ikke helt ud så kan enkelte produkttyper lide skade da de kan blive kastet lidt rundt derinde – dette trods meget fyld.

Det er nemlig på kundens risiko at varen kommer sikkert retur til os.

Refundering af beløb
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Som udgangspunkt refunderes beløbet til samme betalingskort, som købet er foretaget med, er dette ikke muligt kan der refunderes til din bank konto.
Det er derfor vigtigt at vi får oplyst din banks registrerings- og konto nummer.

6. Kompatibilitet
Kontorhandel.dk kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i konfiguration af Kontorhandel.dk’s sammensatte komponenter.

7. REKLAMATIONSRET
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du som forbruger handler på www.kontorhandel.dk / www.odderhvidevarer.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Reklamationsretten kan dog være begrænset af produktets naturlige levetid. Dette gælder for eks. batterier, tonere, blækpatroner og andre produkter som kan betegnes som forbrugsstoffer.
Dette betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, ellers kan sagens behandlingstid blive forlænget.

8. Anvendelse af reklamationsretten
Der skal reklameres inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis der reklameres indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være indenfor rimelig tid.
Det første du bør gøre er at kontrollere, om dit produkt er omfattet af den direkte support der gælder for en del producenter. Hvis din defekte vare er omfattet af direkte support, skal den ikke sendes retur til Saks ApS.
Det fremmer ekspeditionstiden at kontakte producenten eller den af dem anviste servicepartner. Dette betyder ofte en hurtigere sagsbehandling end med Saks ApS som mellemled.
Ofte hentes eller ombyttes varen på din adresse. Se den enkelte producents kontaktinformationer og fremgangsmåde i afsnittet her.
Vi opfordrer til at du afgiver erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af behandlingstiden grundet bred fejlsøgning.


Komplette PC-systemer som ikke er samlet eller monteret af Saks ApS og hvor der skal fortages fejlsøgning vil Saks ApS beregne tiden til fejlsøgning med timetaksten kr. 495 pr. time inkl. moms. (min. 1 time).

Defekte produkter der er omfattet af reklamationsretten, vil herefter blive omskiftet til timetakst. Ønsker man ikke at Saks ApS foretager bred fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.
Saks ApS kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Saks ApS opfordrer derfor kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. I det omfang Saks ApS måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte produkt tab og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger og lignende.
Når du ønsker at reklamere beder vi dig venligst oprette en RMA anmodning på forhånd., om end dette dog ikke er et krav. Dette gøres her, og vil minimere tiden for behandlingen af reklamationen.

Det defekte produkt skal sendes til vores adresse:
Saks ApS, Banegårdsgade 15, 8300 Odder
Når du returnerer varen, bedes du angive afsender på forsendelsen samt evt. udstedt RMA nummer (returnummer).
Alternativt vedlægges kopi af fakturaen med årsag til returneringen.
Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende modtagerbetalte forsendelser.

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage (helst den originale), og vi opfordrer til du får en kvittering fra transportøren så du kan følge pakken frem til os – samtidig giver dette normalt også forsikring på indholdet hvis dette skulle gå tabt eller blive beskadiget.
Når din reklamationssag er godkendt af os og accepteret som et privatkøb, sender vi dig automatisk en postlabel du kan bruge til at sende varen retur. Vent venligst på denne før du sender varen til os.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Vi anbefaler dog at du kontakter os eller opretter en RMA sag, således at vi kan sende dig en returfragtseddel på forhånd.
Er der købt som erhverv står køber selv for udgifterne til returnering af varen til Saks ApS.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Saks ApS' udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Hvis du vil klage over dit køb eller behandling bedes dette gøres skriftligt til Saks ApS på email adressen salg@akonline.dk, med udførlig beskrivelse af det hændte samt ønsket handling, alternativt via anbefalet brev til vores adresse: Saks ApS, Banegårdsgade 15, 8300 Odder. Kan der ikke opnås acceptabel løsning kan der indgives klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt deres betingelser er opfyldt. Læs mere på www.kfst.dk.

9. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl.
Ved indsendelse af defekte eller forkerte varer til Saks ApS, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres (eller fejlen ikke er omfattet af garanti / reklamationsret), vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Testgebyret er kr. 495,- pr. time inkl. Moms og der beregnes minimum ½ time.
Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

10. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato, med undtagelse af forbrugsvare såsom batterier, toner- og blækpatroner mv., hvor der kun ydes 6 måneders reklamationsret, med mindre andet er skriftligt aftalt.
Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Saks ApS forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der på løber renter fra forfaldsdatoen med 8,7% pr. påbegyndt måned.

11. Persondatapolitik
Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.
Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.
Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC.
Rent teknisk kan "Cookies" deles op i to typer. Den ene type kaldes "Sessioncookies", "Sessioncookie" er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. "Sessioncookies" gemmes ikke på din PC, men forsvinder når du lukker din web-browser.
Der findes en anden type "Cookie" som kaldes "Permanent Cookie" og den gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En "permanent Cookie" er med til at vores server kan genkende din PC næste gang du logger ind på vores hjemmeside.
På www.kontorhandel.dk / www.odderhvidevarer.dk anvendes cookies altså med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Hvordan slettes cookien fra brugerens PC?
I Internet Explorer slettes cookies under menuen "Funktioner" --> "Internetindstillinger" --> "Slet cookies"

12. Logstatistik
Logstatistik bruges på www.kontorhandel.dk / www.odderhvidevarer.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.

På www.kontorhandel.dk / www.odderhvidevarer.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

13. Klagegang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til SAKS ApS - ak@akonline.dk ( Anders Katholm). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

14. Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
. navn
. adresse
. telefonnummer
. email-adresse
. (CVR nr. for erhvervsdrivende)

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Saks ApS og opbevares i 5 år (5 år pga. krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores web-site, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Den dataansvarlige er: Direktøren for Saks ApS.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysningerne afgivet til www.kontorhandel.dk / www.odderhvidevarer.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Saks ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Saks ApS via e-mail: salg@akonline.dk.dk.
Generelle oplysninger
SAKS ApS -  Banegårdsgade 15 – 8300 Odder – Tlf. 87800709 - CVR: 25303393
 
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
AK Computers ApS
Banegårdsgade 15
8300 Odder
E-mail: ak@akonline.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________________________
Bestilt den: ______________________________
Modtaget den:_______________________________
Forbrugerens
navn: ________________________________________________________________________________
Forbrugerens
adresse: ____________________________________________________________________________________
Forbrugerens
underskrift (kun
hvis formularens
indhold meddeles
på papir): ____________________________________________________________________________________
Dato: __________________________
 
Handelsbetingelser er senest opdateret den 23/9-2015